Direct naar de contentDirect naar de footer
Kamermap

Kamermap

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan kun tu contact opnemen met de receptie. Bel 9 op de telefoon in uw kamer/suite.

  • Aansprakelijkheid

    Van der Valk Hotel Leeuwarden kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zoekgeraakte artikelen uit de hotelkamer, vergaderzaal of openbare ruimtes (hieronder vallen ook de garderobe en de kluisjes).

  • AED/EHBO

    Bij de receptie zijn een AED en EHBO koffer aanwezig.

  • Apotheek/arts

    De huisarts, apotheker en het ziekenhuis zijn 24 uur per dag te bereiken via de receptie op nummer 9. Voor spoedeisende zaken, kunt u de receptie ook bereiken via dit nummer.

  • Babybed

    Het is mogelijk om een babybed (0-3 jaar) te reserveren. Voor het plaatsen van een babybed op de kamer, vragen wij een toeslag. Voor meer informatie, neem contact op met de receptie.

  • Badjas/badslippers

    Wilt u meer luxe tijdens uw verblijf? Dan kunt u bij ons heerlijke zachte badjas huren. Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met onze receptie.

  • Bagageruimte

    Het is mogelijk gebruik te maken van de bagageruimte bij de receptie. Van der Valk Hotel Leeuwarden is niet aansprakelijk voor verlies en/of beschadiging van uw eigendommen.

  • Berichten

    Indien er berichten voor u zijn, zullen wij u hier telefonisch of schriftelijk van op de hoogte stellen. Voor gastenberichten, lever deze in bij de receptie of bel ons op 9 en wij zorgen voor de juiste overdracht aan de gast.

  • Betaalwijze

    Wij accepteren de volgende betaalmogelijkheden:
    - Pin/Maestro
    - Credit card
    - Contant
    - Van der Valk Giftcard
    - Dinerbon.nl Giftcard

    Bij het reserveren van een kamer houden wij deze tot 18:00 uur voor u vast. U heeft twee opties om de reservering te bevestigen: u kunt de reservering vooraf betalen via de betaallink die enkele dagen voor de reservering wordt verstuurd, of u kunt een creditcard autorisatie maken om er zeker van te zijn dat de kamer gegarandeerd wordt voor uw verblijf.

    Mocht u een arrangement willen boeken, dan gelden de voorwaarden van FLEX24. Dit betekent dat u uw arrangement 24 uur van tevoren moet aanbetalen en dat annuleringen alleen mogelijk zijn tot 24 uur voor aanvang, in tegenstelling tot de vorige mogelijkheid tot 18:00 uur op de dag zelf.

  • Bezoek

    Indien u bezoek wenst te ontvangen, dient deze zich te melden bij de receptie ter registratie, in verband met de brandveiligheid. Het is niet toegestaan om na 22:00 uur nog bezoek op de kamer te ontvangen. Voor alle kamers en suites is een maximum aantal gasten toegestaan.

  • Brandveiligheid

    Het gehele gebouw is voorzien van rookmelders. Indien u ergens brand waarneemt, volg dan de volgende stappen:
    1 Meldt de brand.
    - Sla de handmelder in en bel 9 (via uw kamertelefoon).
    - Vertelt u ons: Wie u bent, wat er brandt, waar het
    brandt en of er mensen in gevaar zijn.
    2 Waarschuw personen in de omgeving.
    3 Blus indien mogelijk (volg de instructies op de
    blusser) Let op, uw eigen veiligheid gaat voor!
    4 Sluit deuren en ramen.
    5 Gebruik geen lift maar de trap.
    6 Controleer of iedereen in veiligheid is.
    7 Meldt u bij de receptie.

  • Extra bed

    Het plaatsen van een extra bed is mogelijk op basis van beschikbaarheid, het kamertype en tegen vergoeding.

  • Fietsenstalling

    Voor het hotel hebben wij een open fietsenstalling met aansluiting voor het opladen van elektrische fietsen. Achter het hotel hebben wij afgesloten en overdekte fietsenstalling waar alleen hotelgasten met hun kamerpas naar binnen kunnen. Hier kunt u ook de elektrische fiets opladen en uw fietsendrager kwijt.

  • Fietsverhuur

    Het huren van fietsen is mogelijk. Via een onlinereservering ontvangt u €5,00 korting per fiets. Voor meer prijzen en beschikbaarheid kunt u bij de receptie terecht.

  • Fitness

    Wanneer u bij de receptie de lift naar de vierde verdieping neemt, vindt u de fitnessruimte. Neem uw kamersleutel mee voor de entree. Er zijn hier handdoeken aanwezig. Bekijk hier onze fitness.

  • Föhn

    Een föhn/haardroger kunt u vinden in de badkamer.

  • Frisdrankautomaat

    U vindt een frisdrankautomaat naast de lift op de begane grond van ons hotel.

  • Gevonden/verloren voorwerpen

    Voor gevonden of verloren voorwerpen, kunt u contact opnemen met onze receptie.

  • Green Choice/Orange Choice

    Tijdens uw verblijf wordt uw hotekamer standaard dagelijks schoongemaakt. Wanneer u echter kiest voor 'Green Choice', draagt u direct bij aan een beter milieu. Elke keer dat een gast ervoor kiest om de kamerschoonmaak over te slaan, wordt er namelijk een boom geplant in Schotland. Bij 'Orange Choice' planten wij een halve boom. Dit maakt deel van van het Valk Exclusief brede programma Trees4Next.

  • Hotelbar

    Wij begroeten u graag in onze bar, Birdy’s Bar, tegenover de receptie. Geniet van gezelligheid, drankjes en heerlijke borrelhapjes tijdens onze ruime openingstijden. Wij kijken ernaar uit u te verwelkomen!

  • Huisdieren

    Huisdieren zijn niet toegestaan in het hotel, echter wel in onze lobby en hotelbar. Bij constatering van huisdieren op de kamer worden schoonmaakkosten à €75,- in rekening gebracht. Wij maken echter graag een uitzondering voor blindengeleidehonden en hulphonden, die zijn van harte welkom.

  • Internet

    Even uw e-mail checken of uw social media bijwerken? In het gehele hotel kunt u kosteloos gebruik maken van draadloos internet. Overal in het hotel kunt u een draadloze netwerkverbinding maken met netwerknaam
    'Hotel Leeuwarden'. Dit kan met uw telefoon, tablet, laptop en andere mobiele apparaten. Er is geen toegangscode of wachtwoord vereist.

  • Klachten

    Indien u een opmerking of klacht heeft, dan kunt u zich wenden tot de receptie. Wij zullen altijd proberen uw klacht direct op te lossen. U kunt uw opmerkingen of aanbevelingen ook richten aan leeuwarden@valk.nl.

  • Kluis

    In de kast op uw kamer vindt u een kluis. De gebruiksaanwijzing bevindt zich aan de voorzijde van de kluis. Laat geen geld of andere waardevolle spullen onbeheerd achter op uw kamer. De directie is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van persoonlijke goederen.

  • Kussens/dekbedden

    Een extra kussen vindt u in de kast op uw hotelkamer. Meer kussens en dekbedden zijn op verzoek verkrijgbaar. U kunt hiervoor contact opnemen met de receptie.

  • Mankementen

    Ondervindt u mankementen in uw hotelkamer, dan vragen wij u dit te melden bij de receptie. Waar mogelijk zullen wij deze zo spoedig mogelijk verhelpen.

  • Niet storen

    Op uw kamer vindt u de “niet storen” deurhanger. Indien u niet gestoord wenst te worden, hangt u deze aan de buitenzijde van de deur. De collega’s van de afdeling Huishouding zullen dan een tas met nieuwe handdoeken aan uw deur hangen.

  • Noodgeval/nooduitgangen

    In geval van nood, verzoeken wij u direct contact op te nemen met de receptie op het nummer 9 (via uw kamertelefoon). Bij dringende noodgevallen kunt u vanaf de kamer rechtstreeks 112 bellen. Alle nooduitgangen zijn duidelijk aangegeven en worden ook vermeld op een plattegrond aan de deur van uw kamer. Wij adviseren u om uzelf op de hoogte te brengen van de dichtstbijzijnde nooduitgang.

  • Ontbijt

    Het ontbijtbuffet bevindt zich in het restaurant.
    Maandag t/m vrijdag 06.30 – 10.30 uur
    Zaterdag en zondag 07.00 – 11.00 uur

    Het is ook mogelijk ontbijt op bed te bestellen, hiervoor worden roomservice kosten in rekening gebracht. U kunt dit de avond van tevoren doorgeven aan onze receptie.

  • Openbaar vervoer

    Bij de receptie kunt u informatie verkrijgen over het openbaar vervoer in de omgeving of bekijk deze website.

  • Parkeren

    Rondom het hotel vindt u voldoende parkeergelegenheid waar u als hotelgast kosteloos gebruik van kunt maken. Voor meer informatie, bekijk deze website.

  • Plattegrond

    Bij de receptie kunt u een gratis plattegrond van Leeuwarden ontvangen.

  • Post

    Indien u post heeft die u wilt versturen, kunt u deze afgeven bij de receptie. Wij bieden ook de service om uw post te laten frankeren; houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. Als uw post al voorzien is van een postzegel, kunt u deze eenvoudig afgeven bij de receptie.

  • Receptie

    Bij de receptie staan wij 24 uur per dag voor u klaar.
    Tijdens de nacht is de receptie bemand door een nachtreceptionist. Van 23.00 tot 06:00 uur zal de hoofdingang gesloten zijn, u kunt gebruik maken van de intercom naast de ingang.

  • Restaurant

    Het restaurant is geopend op maandag tot en met vrijdag van 06.30 tot 23.00 uur, op zaterdag en zondag van 07.00 tot 23.00 uur. In het restaurant kunt u gedurende de dag gebruik maken van het ontbijt, de lunch en het diner. Wij adviseren u om een tafel te reserveren via de receptie om teleurstellingen te voorkomen.

  • Roken

    Van der Valk Hotel Leeuwarden is een rookvrij hotel. Op de kamers en in de openbare ruimtes is het niet toegestaan om te roken. Het gebruik van super-smokers of e-sigaretten is tevens niet toegestaan. Alleen buiten het hotel is roken toegestaan. Als u rookt op het balkon dient u de balkondeur te sluiten.

  • Roken geconstateerd

    Indien geconstateerd wordt dat er gerookt is in de kamer, wordt er €175,- aan schoonmaakkosten in rekening gebracht. Deze dient u direct bij de receptie te voldoen. Het is ten strengste verboden om de brandmelder of onderdelen daarvan uit te schakelen of de werking ervan te beïnvloeden. Bij constatering hiervan wordt u direct uit het hotel verwijderd zonder teruggave van enige betaalde kosten.

  • Roomservice

    Roomservice is niet beschikbaar tussen 18:00 - 20:00 uur op maandag t/m vrijdag en tussen 17:00 - 20:00 uur op zaterdag en zondag. Afhalen eventueel mogelijk.
    Voor het bestellen van roomservice of informatie over afhalen, kunt u contact opnemen met de receptie door 9 te bellen vanaf de telefoon in uw hotelkamer. Hiervoor worden roomservice kosten in rekening gebracht.

  • Shuttle

    Tijdelijk niet beschikbaar.

  • Strijkijzer en strijkplank

    Indien u een strijkijzer en strijkplank wenst te gebruiken, dan kunt u deze aanvragen bij de receptie via het nummer 9. Deze zal naar uw kamer gebracht worden.

  • Taxi

    Indien u van een taxi gebruik wenst te maken kunt u dit aangeven bij de receptie, zij reserveren graag een taxi voor u.

  • Telefoon

    Intern:
    - Receptie/noodnummer : 9
    - Restaurant / Roomservice: 9

    Alarmnummers:
    - De politie, ambulance of brandweer zijn te bereiken via de receptie, noodtelefoonnummer 9.

  • Toeristische informatie

    U kunt uw verblijf bij Van der Valk Hotel Leeuwarden perfect combineren met een bezoek aan de Friese hoofdstad Leeuwarden. Vraagt u bij de receptie naar een stadsplattegrond van Leeuwarden of meer informatie over de omgeving. Ook kunt u deze website bezoeken.

  • Toiletartikelen

    Tandenborstel of scheermesje vergeten? Deze zijn gratis verkrijgbaar bij de receptie.

  • Uitchecken

    Wij vragen u vriendelijk om voor 12.00 uur uit te checken. Indien u langer op uw kamer wilt verblijven dan is dit op basis van beschikbaarheid en tegen betaling van een verlengingstoeslag. Voor de suites en familie kamers gelden andere tarieven en voorwaarden. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.
    Als Valk Loyal gast kunt u op zondag gebruik maken van een gratis Lazy Sunday. Dit is op basis van beschikbaarheid.

  • Veiligheid

    Ter vergroting van de veiligheid van onze gasten en medewerkers is Van der Valk Hotel Leeuwarden voorzien van een brandmeldinstallatie. Om een goed functioneren van deze installatie te waarborgen, loze meldingen en onnodig uitrukken van de brandweer te voorkomen, is het van groot belang dat u rekening houdt met het volgende:
    - Het is in het gebouw niet toegestaan om te roken.
    Indien dit geconstateerd wordt zult u worden
    beboet met €175,00.
    - Het is niet toegestaan om kaarsen en / of wierook
    aan te steken op uw kamer.
    - Het is niet toegestaan om open vuur te creëren of
    vuurwerk af te steken.
    - Het is niet toegestaan om rookmachines of
    vergelijkbare apparaten te gebruiken.
    - Het is ten strengste verboden om de installatie of
    onderdelen daarvan uit te schakelen of de werking
    ervan te beïnvloeden. Bij constatering hiervan
    wordt u direct uit het hotel verwijderd zonder
    teruggave van enige betaalde kosten / borg.

  • Wasserij/stomerij

    In de kast op uw kamer ligt een waszak. Vul de gegevens voor op de waszak in en lever deze bij de receptie in.
    Inlevermomenten: maandag en donderdag
    Teruggave: maandag en donderdag

  • Wekservice

    Neemt u contact op met de receptie en geef uw gewenste wektijd door. Het is ook mogelijk om een alarm in te stellen op uw televisie via de informatie knop. Let op: de televisie moet op standby blijven staan, anders gaat het alarm niet af.

  • Wellness

    Toe aan even helemaal niks? Kom dan tot rust onzewellness. Onbeperkt toegang voor onze hotelgasten.

  • Zalen

    Heeft u een vergadering, conferentie, beurs of bruiloft gepland? Vraag naar de mogelijkheden bij de afdeling Sales of bekijk onze website.